Топчій Н.В.

1. Розв’язування задач з теми “Світлові кванти».
2. Використання енергії людиною та охорона природи.Розрахунок паливних ресурсів.
3. Впливмагнітних полів на живі організми
4. Земля  і Місяць  як  небесні тіла
Позакласна робота з фізики

1.     По школі розвішані плакати з висловленнями вчених про фізику.
2.     На стенді висить плакат із завданнями вікторини для учнів «Знайди помилку».
3.     Знайомство з фізикою (для 6-х класів).
4.     КВК з фізики (7,8 класи).
5.     Гра «Щасливий випадок» ( для 9-10 класів з фізики і хімії).
6.     Підбиття підсумків тижня фізики. Нагородження грамотами і призами переможців.
Для зясування ефективності тижня фізики проводиться анкетування учнів, яким пропоную відповісти на наступні питання:
1.                Чи брали ви участь у тижні фізики?
2.                Чи сприяв  тиждень підвищенню вашого інтересу до фізики?
3.                Чи хочете ви займатися у фізичному гуртку?
4.                Чи зявився інтерес до професій, повязаних з фізикою?


Висловлення великих вчених про фізику

«Обережно, висока напруга!»
Професор працював у лабораторії з одним із своїх студентом,  і вони не знали, під якою напругою (110 В або 220 В) перебувають клеми, до яких вони повинні були підключати апаратуру. Студент зібрався збігати за вольтметром, але професор порадив йому визначити напругу на дотик.
«Але ж мене просто смикне і все!» - заперечив студент. «Так, але якщо тут 110 В, то відскочите і вигукните просто: «О чорт!». А якщо 220 В – то вираз буде міцніше!»

«Фізика – це все-таки найголовніша з наук про природу»

Якщо б нам таких учителів!!!
На столі в Нериста стояла пробірка з органічною сполукою – дифеніламіном, температура плавлення якого 260С. Якщо об 11 годині ранку препарат танув, Нерист зітхав і говорив: «Проти  природи не підеш». А потім вів студентів займатися  веслуванням і плаванням.

З добірки учнівських нісенітниць
Питання: «Що доводить добове обертання Землі  навколо своєї осі?»
Відповідь: «Те, що Земля обертається навколо своєї осі, довів фізик і астроном Фуко. Він був підвішений на висоті 98 метрів в Ісаакіївському соборі в Ленінграда…»

Закон всесвітнього тяжіння
Галілей, досліджуючи тяжіння,
З Пізанської башти кидав каміння.
В них швидкість та сама, -
Від маси не залежить година падіння.
Ейнштейн же, давши своє рівняння,
У якому тлумачив притягання
Викривлення простору-часу,
Якщо помістити в ньому масу,
І цим пояснював планети обертання.
Ньютон, спостерігаючи падіння яблук,
Вивів свій закон тяжіння.
За цим законом сила
Квадрату відстані до тіла
Обернено пропорційна.

Фізика!
Яка тут місткість слова!
Фізика!
Для нас не просто звук.
Фізика – основа і опора всіх без винятку наук!

Знайди помилку
  1.   На висоті 8000м без маски? Отже вже льотчикові не до посмішки. Найкраще йому сховатися під герметично ізольованої кабіни.
  2.  Підключаючи акумулятор – джерело постійного струму – до однієї обмотки трансформатора і чекати, що в іншій зявиться струм, -  безглуздо.
 3. На жаль, ртуть замерзає при 390С нижче нуля. Тут потрібний спиртовий термометр.
 4.     При 1000С магніт уже не притягне залізо.
 5.   Ніколи не лийте воду у кислоту! Треба навпаки, і не струменем, щоб бризки летіли, а тихенько.
 6.  Якщо в лінію електропередачі подати струм напругою 220В, то на іншому кінці цієї 500-кілометрової лінії даремно споживачі будуть чекати, поки закипить вода в чайнику або розжариться спіраль електроплитки.
 7. Що ж, нікелювання крана можливе, тільки плюс і мінус треба поміняти місцями.
  8.    40? Не може бути! Повинно бути 2,5 – 3,5 атмосфери.
 9.   1000С? Омана. На висоті Монблану  окріп буде холодніше приблизно на 200С.
 10.  Поршневий усмоктувальний насос на таку висоту воду не підніме. Він може підняти воду лише на 10,3м, тай то теоретично, а на практиці і того менше.
 11.  Червячна пара працювати не буде – ручка не там. Ведуча ланка в червячній передачі  - червяк, а ведене – зубчасте колесо.

 Знайомство з фізикою
Задачі: ознайомити учнів з новим предметом – фізикою; що вивчає, з фізичними явищами; розвивати логічне мислення, виховувати інтерес до фізики, бажання пізнавати навколишній світ.
Обладнання: прилади для проведення дослідів, висловлення вчених про фізику, картинки з фізичними явищами, портрети вчених, реферати старшокласників.
І. Мотивація (навіщо необхідно вивчати фізику)
1. Звязок фізики з іншими науками.
2. Фізика на кухні (термос, мікрохвильова піч, кипьник, мильниця-присосок, мотрійка на самоварі)
3. Фізика і техніка.
4. Фізика на виробництві.
ІІ. Історія зародження фізики.
ІІІ. Явища, досліджувані фізикою. Розглянути картинки з фізичними явищами.
ІV. Проведення дослідів з елементами бесіди (можуть провести старшокласники)

                                       Фізика – наука експериментальна.
  1.     Питання. Чи їдять козлики редьку, чи ні?
Дослід 1. «Козлик не їсть редьку, а їсть травичку».
До магнітної стрілки на підставці приклеїти фігуру козлика. До смугового магніту приклеїти з однієї сторони фігуру редьки, а з іншої сторони пучок  -  сухої трави. Підносячи редьку, можна бачити, що козлик відштовхується, а травичка – притягається.
Питання. Чому козлик не їсть редьку?

  2.    Питання. Відкіля беруться бульбашки у воді?
Дослід 2. «Вихід бульбашок з колби у воду».
Колбу облити холодною водою і опустити горлечком у склянку з водою. З колби у воду виходять бульбашки повітря.

  3.    Питання. Де легше учитися плавати – в річці або на морі?
Дослід 3. «Плавання картоплі в чистій воді і розчині солі».

 4.    Питання. Часто доводиться спостерігати, як потопаюча людина, волаючи про допомогу, піднімає руки угору. Чи правильно вона робить?

Дослід 4.  «Потопаюча людина».
До склянки з-під ліків за допомогою дроту з двох сторін прикріпити пластинки (руки). Склянку закрити пробкою. Якщо руки опустити – вона плаває, якщо підняти руки вгору – тоне.
5.     Питання. Промінь світла падає на долоню. Чи здійснює він тиск на руку?
Дослід 5. «Млин»

6. Питання. Вовочку попросили навести приклади, які доводять, що при нагріванні тіла розширяються, а при охолодженні – стискаються. Він відповів: «Улітку спекотно – тому дні довгі, а взимку холодно – короткі». Чи правильно це?
Дослід 6. «Нагрівання металевої кульки».

7. Питання. Чому не можна братися оголеними руками за оголені проводи, що перебувають під напругою? Чи проводить тіло людини струм?
Дослід 7. «Електрофорна машина». До одного полюса електрофорної машини привязати проводок. Учень однією рукою береться за провід, а  іншою рукою береться за кінчик носа товариша.

8. Питання. Ми знаходимося на дні повітряного океану, але не відчуваємо, як на нас тисне атмосфера. Чи створює повітря тиск?
Дослід 8. «Дивне яйце»
Варене яйце покласти горлечко молочної пляшки. Воно не проходить. Узяти папір 8*8см, скласти гармошкою, підпалити і кинути у пляшку. Через 1-2с покласти яйце. Воно ввійде в пляшку.

V. Висновок
Сучасна фізика може похвастатися безліччю відчуттів, але це не межа людських можливостей.

Учіть! Експериментуйте! Відкривайте!

Немає коментарів:

Дописати коментар