Мамальга Г.В.

Урок–казка «Хто в рукавичці живе» 
5 клас
Мета. Формування умінь і навичок розв’язувати задачі на відшукання відсотків; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення і уяву; виховувати увагу, самостійність, доброзичливість.

Тип уроку: засвоєння навичок і умінь.

Обладнання: дошка, комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.

Хід уроку.

                                                    Предмет математики такий серйозний,
                                               що корисно не нехтувати нагодою робити
          його трохи цікавішим.
                                                             В. О. Сухомлинський

I.    Перевірка домашнього завдання.
     Дати відповіді на запитання, які виникли під час виконання  домашньої  роботи
II.    Вступне слово вчителя.
   Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі на відсотки.   Для цього ми здійснимо мандрівку в казку „ Рукавичка”.


 ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. 

ТЕМА. Розв’язування задач на відсотки.
МЕТА. Формування умінь і навичок розв’язувати задачі на відшукання відсотків; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення і уяву; виховувати увагу, самостійність, доброзичливість.

Розв’язування задач. 





  

ЗАДАЧІ  ДЛЯ   ЖАБКИ.


1.     Житлова площа великого пальчика моєї рукавиці 20 м2 , що складає 5% від всієї площі рукавиці. Яка площа всього житла.

2.     Тобі,  жабко, я виділю для мешкання площу в 10м2 .  Скільки відсотків всієї житлової площі складе твоє житло.

3.     Щодня ти користуєшся кухнею.  Її площа складає 6% від всього житла. Скільки м2 займає кухня?

 Дякую, діти, що ви жабці допомогли.

Що ж, скрекотушко, - живи!


ЗАДАЧІ  ДЛЯ   ЗАЙЧИКА.

1.     На зимовий період ми зробили запаси деяких овочів. 24% складає капуста, 6% буряк,  16% морква і цибуля  та  336кг  картоплі.                     Скільки всього  кілограмів овочів  в нашій  коморі?

2.     На своїй лісовій грядці  зайчик посадив 45 морквин.  9 морквин він уже з’їв.  Який відсоток  морквин  залишився на грядці у зайчика.
     
Дякую, діти, що ви зайчику допомогли.
Що ж, побігайчик, - живи!

ЗАДАЧІ  ДЛЯ   ЛИСИЧКИ.

1.     Жабка відремонтувала  30% площі житлового приміщення,                       
      мишка – 20% залишку. Скільки відсотків площі житлового приміщення залишилося відремонтувати зайчику?

2.     У мене є корова, яка дає на добу 20 кг молока. Молоко дає 25 % вершків,
         вершки дають 20% масла. Скільки  
         кілограмів масла ви отримаєте від моєї
         корівки за рік?

Дякую, діти, що ви лисичці  допомогли.
Що жсестричко, - живи!
 ЗАДАЧІ ДЛЯ ВОВЧИКА

1.     Лисичка спекла 20 пиріжків. 3 пиріжки з’їв зайчик, 2 – мишка. Скільки відсотків всіх пиріжків з’їв кожен з них.


2.     На галявині росла суниця. 94% її               встигло дозріти. Голодний вовк з’їв                        4 кг суниці. Скільки недозрітої суниці з’їв вовк.







Дякую, діти, що ви вовчику допомогли.
Що ж,  братику, - живи!
ЗАДАЧА  ДЛЯ  КАБАНА

При сушінні яблука втрачають

84% своєї маси.
Скільки треба взяти свіжих
Яблук, щоб дістати 30 кг
сушених?







Дякую, діти, що ви кабану допомогли.
Що ж,  іклане,  -  живи!
  ЗАДАЧА  ДЛЯ  ВЕДМЕТИКА

У ведмедика на пасіці 120 вуликів.
Шість вуликів без бджіл, а в решті 
живуть працьовиті бджоли.
Скільки відсотків вуликів із бджолами?. 
Дякую, діти, що ви ведмедику допомогли.
Що ж,  друже,  -  живи!
ІV. Підсумок уроку
    V. Домашнє завдання




 















Немає коментарів:

Дописати коментар