Лагно З.М.

Інтегрований урок географія та основи споживчих знань (8 клас)
"Людина була й завжди залишається дитям 
природи, і те, що ріднить її з природою, має використовуватися для її 
прилучення до багатств духовної культури"
В.О. Сухомлинський
Тема. Вплив геоекологічної ситуації на населення в Україні. Законодавство про екологічну ситуацію в Україні. Практична робота «Питна вода у місцевості, де ми живемо: її якість та раціональне використання»
 Мета: з’ясувати наслідки геоекологічної ситуації певної території на її населення; ознайомити з основними законодавчими документами про екологічну ситуацію в Україні; аналізувати геоекологічний стан своєї місцевості та вплив на  компоненти природи; закріпити знання учнів про вимоги до якості питної води; перевірити, чи відповідають показники води у регіоні санітарно-гігієнічним вимогам; визначити основні шляхи та джерела забруднення місцевих водойм.
Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.
Форма проведення: урок на місцевості.
Обладнання: атлас, карта геоекологічної ситуації в Україні, Закон У країни «Про забезпечення санітарного і епідеміологічного благополуччя населення»; матеріали з місцевої санітарно-епідеміологічної станції щодо якості питної води, планшет, ручка.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Повторення правил поведінки на природі.
II. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів
— Як оцінюється геоекологічна ситуація в Україні?
— Назвіть основні забруднювачі навколишнього середовища в Україні.
— Які захворювання є найбільш поширеними серед населення України?
— Покажіть на карті області та населені пункти України, в яких найбільше представлені негативні наслідки діяльності людини.
- Які ви знаєте показники питної води?
- Назвіть основні вимоги до питної води. 
III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
У минуле відійшли страшні хвороби, які в середні віки забирали до чверті населення Європи.Основним поширювачем хвород була вода, яку споживали люди. Натомість з’явились нові, у більшості своїй пов’язані з негативним перетворенням людиною її навколишнього середовища.
IV. Вивчення нового матеріалу
Повідомлення учнів на тему:
1. Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини
2. Шляхи подолання геоекологічної ситуації в Україні та в своїй місцевості.
3. Законодавство про екологічну ситуацію в Україні.
4. Практична робота «Питна вода у місцевості, де ми живемо: її якість та раціональне використання»
Відвідування місця подачі води населенню, ознайомитись з обстеженням якості води.
У ході роботи визначити головних споживачів води у вашому населеному пункті. Які заходи проводяться з метою раціонального використання водних ресурсів? Зробити висновки.
V. Закріплення вивченого матеріалу
- Назвіть негативні наслідки для людини нераціонального природокористування. Які з них ви відчуваєте на собі?
- Спрогнозуйте основні шляхи зменшення антропогенного навантаження на природне середовище в Україні.
- У чому полягають основні вимоги законодавчих актів щодо екологічної ситуації в Україні?
- Які заходи потрібно проводити зокрема з населенням?
- Хто може посприяти відновленню природи в першу чергу?
VI. Підсумки уроку
VII. Домашнє завдання
1. Звіт.
     2. Окремим учням підготувати повідомлення про біосферні заповідники України та природоохоронні території своєї області
Фото з уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар