Інтегрований урок
географія та основи споживчих знань (8 клас)
"Людина була й завжди залишається дитям
природи, і те, що ріднить її з природою, має використовуватися для її
прилучення до багатств духовної культури"
В.О. Сухомлинський
Тема. Вплив геоекологічної ситуації на населення в Україні.
Законодавство про екологічну ситуацію в Україні. Практична робота
«Питна вода у місцевості, де ми живемо: її якість та раціональне використання»
Мета:
з’ясувати наслідки геоекологічної ситуації певної території на її населення;
ознайомити з основними законодавчими документами про екологічну ситуацію в
Україні; аналізувати геоекологічний стан своєї місцевості та вплив на компоненти природи; закріпити
знання учнів про вимоги до якості питної води; перевірити, чи відповідають показники
води у регіоні санітарно-гігієнічним вимогам; визначити основні шляхи та
джерела забруднення місцевих водойм.
Тип уроку: застосування знань,
умінь, навичок.
Форма проведення: урок на місцевості.
Обладнання: атлас, карта
геоекологічної ситуації в Україні, Закон У країни «Про забезпечення санітарного
і епідеміологічного благополуччя населення»; матеріали з місцевої
санітарно-епідеміологічної станції щодо якості питної води, планшет, ручка.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Повторення
правил поведінки на природі.
II. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів
— Як оцінюється геоекологічна ситуація в
Україні?
— Назвіть основні забруднювачі
навколишнього середовища в Україні.
— Які захворювання є найбільш поширеними
серед населення України?
— Покажіть на карті області та населені
пункти України, в яких найбільше представлені негативні наслідки діяльності
людини.
- Які ви
знаєте показники питної води?
- Назвіть
основні вимоги до питної води.
III.
Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
У минуле відійшли страшні хвороби, які в
середні віки забирали до чверті населення Європи.Основним поширювачем
хвород була вода, яку споживали люди. Натомість з’явились нові, у більшості своїй пов’язані з
негативним перетворенням людиною її навколишнього середовища.
IV. Вивчення нового матеріалу
Повідомлення
учнів на тему:
1. Вплив навколишнього середовища на
здоров’я людини
2. Шляхи подолання геоекологічної
ситуації в Україні та в своїй місцевості.
3. Законодавство про екологічну ситуацію в
Україні.
4. Практична
робота «Питна вода у місцевості, де ми живемо: її якість та раціональне
використання»
Відвідування
місця подачі води населенню, ознайомитись з обстеженням якості води.
У ході роботи
визначити головних споживачів води у вашому населеному пункті. Які заходи
проводяться з метою раціонального використання водних ресурсів? Зробити
висновки.
V. Закріплення вивченого матеріалу
- Назвіть негативні наслідки для людини
нераціонального природокористування. Які з них ви відчуваєте на собі?
- Спрогнозуйте основні шляхи зменшення
антропогенного навантаження на природне середовище в Україні.
- У чому полягають основні вимоги
законодавчих актів щодо екологічної ситуації в Україні?
- Які заходи
потрібно проводити зокрема з населенням?
- Хто може
посприяти відновленню природи в першу чергу?
VI.
Підсумки уроку
VII.
Домашнє завдання
1. Звіт.
2. Окремим учням підготувати повідомлення про
біосферні заповідники України та природоохоронні території своєї області
Фото з уроку
Немає коментарів:
Дописати коментар