Проект: "Вибір
матеріалу.
Розмічання та свердління деталей виробу"
Клас : 7.
Норма часу – хв.. : 45 Об’єкти праці: оберіг.
Тип заняття – урок
здобуття та закріплення нових та знань
Мета заняття: Роз’яснити зміст вибору матеріалу,. Розмічання та
свердлення деталей виробу.
Навчити елементам застосування нових
знань на практиці при виконанні трудових вправ . Розвивати ключові
компетентності учнів їх вміння та
навички роботи з інструментами та матеріалами
за технологічними вимогами.
Виховувати зацікавленість
до технічних наук ,
трудову дисциплінованість, любов до праці.
До заняття підготувати:
Наочні посібники – зразки деталей та
виробів
Технічні засоби – набори інструментів,
за техвимогами – пристрої та верстати, інтерактивна дошка.
Технологічна документація – креслення
виробу, технологічна картка.
Міжпредметні зв’язки: креслення, інформатика, українська мова і література.
Наша
почесна, важка, захоплююча мета –
Розкрити
перед кожною людиною велич праці,
Добитися,
щоб кожний став поетом, творцем,
Художником у праці.
В.О.Сухомлинський
І. Організаційна частина: 2 хв.
1.Перевірка присутніх і їх готовності до
уроку.
2. При
необхідності зробити зауваження.
3. Провести
інструктаж з правил Т/Б та правил поведінки в майстерні.
ІІ. Теоретична частина: 10 хв.
Актуалізація опорних знань:
Ознайомити з
новою темою та з завданнями на урок.
Повторити: 1. Пройдені раніше поняття:
Технологічна документація.
2. Будову, структуру ,
особливості креслення виробу.
3. Види, вибір за
техвимогами видів технологічних операцій . 2) Основні правила застосування на
практиці.
Мотивація роз’яснення нового
матеріалу : правила технології обробки та
знання призначення матеріалів та інструментів допоможуть виконати виріб якісно
та гарно.
Викладення матеріалу (інтерактивна
дошка або ноутбук).
Роз’яснити: 1.Загальне визначення: Вибір матеріалу.
Розмічання та свердління деталей
виробу.
2. Будову, структуру , особливості вибраного матеріалу.
3. Види, вибір за техвимогами інструменту.
4. Техніко-технологічні вимоги до якості робіт.
Вказати на правила Т/Б під час
свердління на свердлильному верстаті та розмічання виробів.
Контрольні питання (метод «Мікрофон») або тестові завдання (додаток 3):
1.Загальні
поняття: Вибір матеріалу. Розмічання та свердління деталей виробу.
2. Будову, структуру , особливості вибраного
матеріалу.
3. Види, вибір за техвимогами інструменту.
4. Техніко-технологічні вимоги до якості робіт.
5.Види ,застосування інструментів та матеріалів на практиці.
Т\Б під час розмічання та свердління на свердлильному верстаті.
Рефлексія знань
ІІІ.
Практична частина: 30 хв.
Учні
працюють над виготовленням виробів за
кресленнями по детально, розміченням та виготовленням елементів і вузлів
деталей.
Практична
робота: Вибір, розмічання та свердління деталей(див.
додаток 1) . Підготовка
деталей для механічної обробки. (див. додаток 2).
Контролювати:1.
Стан виробничої дисципліни
2. Положення учня за
робочим місцем , положенням інструмента та матеріалу в руках .
3. Технологічний
порядок виконання роботи
4. Виконання правил
Т/Б на свердлильному верстаті.
5. Аналіз та корекція
помилок індивідуально.
6. При знаходженні
типових помилок зупинити роботу, пояснити, уточнити та показати прийоми
виправлення помилок.
IV. Заключна
частина: 3 хв.
1.
Зупинити роботу.
2. Проаналізувати хід виконання
роботи на уроці: /теоретична та практична
частини/.
3.
Відмітити найкращих.
4.
Ознайомити з новою темою та
домашнім завданням.
5.
Оголосити оцінки та початок
прибирання.
6.
Контролювати якість прибирання.
7.
По дзвонику вивести дітей з майстерні.
Додаток 1
Вибір матеріалу ля виготовлення виробу.
Послідовність
виконання роботи:
1.
За завданням вчителя або
кресленням оберега ознайомся з призначенням та конструктивними особливостями
виробу (див.додаток 3 теми 2).
2. Обери один
із виробів для виготовлення.
3. Удоскональ
конструкцію виробу.
4. Розроби
варіант художнього оформлення виробу.
5. Виконай ескіз виробу в робочому зошиті.
6.Обгрунтуй доцільність власної
конструкції.
7.Виконай
розрахунок вартості витратних матеріалів та вартість виробу.
Додаток 2.
Розмічання та свердлення заготовки оберега.
Послідовність
виконання роботи:
- Розмічання
виконуємо згідно технологічної картки виготовлення оберега (див.додаток 3 теми 2).
- Заготовку тримаємо так як показано на малюнку 2а, дотримуючись правил
ТБ під час свердління отворів на свердлильному верстаті (мал. 1).
Мал.1. Мал.2.
- Використовуємо свердло d2.
- Після закінчення роботи
прибрати робоче місце.
Додаток
3.Поняття про механізми
Продовж речення
1А. Кожен
механізм складається з ... а — вала та шестерні; б — кількох валів та
шестерень; в — кількох окремих елементів.
2В. У механізмі
всі елементи з'єднані між собою і примушують здійснювати ...
а — незалежні
рухи у певному напрямку; б — незалежні рухи у будь-якому напрямку; в — тільки
визначені рухи.
3В. Залежно від
призначення механізми можуть здійснювати ...
а — поступальний рух; б — обертальний рух; в — обертально-поступальний рух; г — будь-який з перелічених; ґ — правильної відповіді немає.
а — поступальний рух; б — обертальний рух; в — обертально-поступальний рух; г — будь-який з перелічених; ґ — правильної відповіді немає.
4В. В рухомих
елементах механізмів рух може ... а — передаватися; б — перетворюватися; в —
змінюватися.
5А. У слюсарних
лещатах обертальний рух рукоятки / перетворюється
в ... рух губок лещат 2.
1
6А. Який рух
здійснює шестерня 2 свердлильного верстата
а — обертальний; б — поступальний.
|
7А. Якою цифрою
на малюнку позначено ведений
пристрій? а — цифрою І;
Обери правильний
варіант відповіді
8А. У якому напрямку обертається шків А, якщо шків В обертається в напрямку, показаному стрілкою ? а — за годинниковою стрілкою; б — проти годинникової стрілки.
|
7А
Немає коментарів:
Дописати коментар