Безпека О.В.

Проект: "Вибір матеріалу. 
Розмічання та свердління деталей виробу"
Клас : 7.
Норма часу –  хв.. :     45         Об’єкти праці:  оберіг.
Тип заняття – урок здобуття та закріплення нових та знань
Мета заняття: Роз’яснити зміст  вибору матеріалу,. Розмічання та свердлення деталей виробу.
Навчити елементам застосування нових знань на практиці при виконанні трудових вправ . Розвивати ключові компетентності учнів їх  вміння та навички роботи з інструментами та матеріалами  за технологічними вимогами. 
Виховувати зацікавленість до технічних наук , трудову  дисциплінованість, любов до праці.
       До заняття підготувати:
     Наочні посібники – зразки деталей та виробів
    Технічні засоби – набори інструментів, за техвимогами – пристрої та верстати,      інтерактивна дошка.
    Технологічна документація – креслення виробу, технологічна картка.
 Міжпредметні звязки: креслення, інформатика, українська мова і література.

Наша почесна, важка, захоплююча мета –
Розкрити перед кожною людиною велич праці,
Добитися, щоб кожний став поетом, творцем,
 Художником у праці.
В.О.Сухомлинський
            І. Організаційна частина:    2 хв. 
 1.Перевірка присутніх і їх готовності до уроку.
2. При необхідності зробити зауваження.
3. Провести інструктаж з правил Т/Б та правил поведінки в майстерні.
           ІІ. Теоретична частина:    10 хв.
Актуалізація опорних знань:
Ознайомити з новою темою та з завданнями на урок.
Повторити:     1. Пройдені раніше поняття: Технологічна документація.
                         2. Будову, структуру , особливості креслення виробу.
                3. Види, вибір за техвимогами видів технологічних операцій . 2) Основні правила застосування на практиці.
Мотивація роз’яснення нового матеріалу : правила технології обробки  та знання призначення матеріалів та інструментів допоможуть виконати виріб якісно та гарно.
Викладення матеріалу (інтерактивна дошка або ноутбук).
Роз’яснити: 1.Загальне визначення: Вибір матеріалу. Розмічання та свердління                             деталей     виробу.
                     2. Будову, структуру , особливості вибраного матеріалу.
                     3. Види, вибір за техвимогами інструменту.
                     4. Техніко-технологічні вимоги до якості робіт.
Вказати на правила Т/Б під час свердління на свердлильному верстаті та розмічання виробів.

Контрольні питання (метод «Мікрофон») або тестові завдання (додаток 3):
 1.Загальні поняття: Вибір матеріалу. Розмічання та свердління       деталей     виробу.
 2. Будову, структуру , особливості вибраного матеріалу.
 3. Види, вибір за техвимогами інструменту.
4. Техніко-технологічні вимоги до якості робіт.                                                
           5.Види ,застосування інструментів та матеріалів на практиці.
             Т\Б під час розмічання та свердління на свердлильному верстаті.
   
Рефлексія знань
  
       ІІІ. Практична частина:     30     хв.
Учні працюють над виготовленням виробів  за кресленнями по детально, розміченням та виготовленням елементів і вузлів деталей.
Практична робота: Вибір, розмічання та свердління деталей(див. додаток 1) .  Підготовка деталей для механічної обробки. (див. додаток 2).

Контролювати:1. Стан виробничої  дисципліни 
                        2. Положення учня за робочим місцем , положенням інструмента та                              матеріалу в руках .
                          3. Технологічний порядок виконання роботи
                          4. Виконання правил Т/Б на свердлильному верстаті.
                          5. Аналіз та корекція помилок індивідуально.
                         6. При знаходженні типових помилок зупинити роботу, пояснити,                                уточнити та показати прийоми виправлення помилок.

        IV. Заключна частина:      3 хв. 
1.     Зупинити роботу.
2.  Проаналізувати хід виконання роботи на уроці: /теоретична та практична  частини/.
3.     Відмітити найкращих.
4.     Ознайомити з новою темою та домашнім завданням.
5.     Оголосити оцінки та початок прибирання.
6.     Контролювати якість прибирання.
7.     По дзвонику вивести дітей з майстерні.

Додаток 1
Вибір матеріалу ля виготовлення виробу.
Послідовність виконання роботи:
1.     За завданням вчителя або кресленням оберега ознайомся з призначенням та конструктивними особливостями виробу (див.додаток 3 теми 2).
                       

2. Обери один із виробів для виготовлення.
3. Удоскональ конструкцію виробу.
4. Розроби варіант художнього оформлення виробу.
     5. Виконай ескіз виробу в робочому зошиті.
     6.Обгрунтуй доцільність власної конструкції.
7.Виконай розрахунок вартості витратних матеріалів та вартість виробу.

Додаток 2.
Розмічання та свердлення заготовки оберега.
Послідовність виконання роботи:
  1. Розмічання виконуємо згідно технологічної картки виготовлення оберега (див.додаток 3 теми 2).
  2. Заготовку тримаємо так як показано на малюнку 2а, дотримуючись правил ТБ під час свердління отворів на свердлильному верстаті (мал. 1).

                          Мал.1.                                Мал.2.
  1. Використовуємо свердло d2.
  2. Після закінчення роботи прибрати робоче місце.
Додаток 3.Поняття про механізми                                                              
                                                                                                                                      Продовж речення
1А. Кожен механізм складається з ... а — вала та шестерні; б — кількох валів та шестерень; в — кількох окремих елементів.
2В. У механізмі всі елементи з'єднані між собою і примушують здійснювати ...
а — незалежні рухи у певному напрямку; б — незалежні рухи у будь-якому напрямку; в — тільки визначені рухи.
3В. Залежно від призначення механізми можуть здійснювати ...
а — поступальний рух; б — обертальний рух; в — обертально-поступальний рух; г — будь-який з перелічених; ґ — правильної відповіді немає.
4В. В рухомих елементах механізмів рух може ... а — передаватися; б — перетворюватися; в — змінюватися.
5А. У слюсарних лещатах  обертальний рух рукоятки / пе­ретворюється в ... рух губок лещат 2.
1




 

   6А. Який  рух  здійснює  шестерня  2 свердлильного  верстата  а — обертальний;    б — поступальний.

      7А. Якою  цифрою  на  малюнку позначено ведений пристрій? а — цифрою І;
 б — цифрою 2.


Обери правильний варіант відповіді
8А. У якому напрямку обертається шків А, якщо шків В обертаєть­ся в напрямку, показаному стрілкою ? а — за годинниковою стрілкою; б — проти годинникової стрілки.






















Немає коментарів:

Дописати коментар